71. Jyväskylän resurssiviisaustyön viestintä on näkyvää ja saavuttaa eri sidosryhmät nykyistä paremmin
Resurssiviisaustyön viestintä on näkyvää
Tavoitteena on, että resurssiviisausviestintä näkyy mediassa, omilla verkkosivuilla ja someviestinnässä. Viestintä muodostuu palveluiden nostoista: siitä, miten kestävää arkea edistetään eri palveluissa, esimerkiksi perusopetuksessa, varhaiskasvatuksessa, katurakentamisessa, kulttuuripalveluissa, kaupunkisuunnittelussa, ympäristönsuojelussa ja liikuntapalveluissa. Lisäksi toteutetaan kampanjoita ajankohtaisista asioista. Viestinnässä hyödynnetään myös muiden toimijoiden materiaaleja, esimerkiksi Motivan viestintämateriaaleja.
Resurssiviisaustyön viestintä saavuttaa eri sidosryhmät nykyistä paremmin
Viestintä on hajautettu palveluihin, millä varmistetaan, että ajantasainen tieto saavuttaa asukkaat aina varhaiskasvatuksesta vanhuksiin.
Viestinnässä huolehditaan myös vieraskielisten asukkaidemme tarpeista. Sisällöt tuotetaan pääsääntöisesti suomenkielisinä, mutta englannin kielen osuutta lisätään. Resurssiviisauden verkkosivut ja resurssiviisausohjelman tiivistelmä on toteutettu myös englanniksi. Palvelut käännättävät tärkeimpiä sisältöjä englanniksi.
Tavoitetilan saavuttamista edistetään seuraavilla toimenpiteillä
154. Päivitetään kaupungin resurssiviisaustyöhön liittyvät verkkosivut
155. Käytetään someviestinnän alustoja aktiivisesti kaupungin resurssiviisaustyön viestintään
156. Huomioidaan vieraskieliset kaupungin resurssiviisaustyön viestinnässä
157. Jyväskylän ammattikorkeakoulun kestävän kehityksen työn näkyväksi tekeminen. Kestävä ja vastuullinen Jamk -verkkosivuston julkaiseminen, sisällön täydentäminen ja päivittäminen.
158. Toiminnan kehittäminen avoimesti yhdessä henkilöstön, opiskelijoiden ja sidosryhmien kanssa. Henkilöstö ja opiskelijat osallistetaan Kestävä tulevaisuus -tiekartan rakentamiseen, päivittämiseen ja toteuttamiseen. Kestävä tulevaisuus -tiekartta valmis 2022. Tiekartan seuranta ja päivitys 2022-25.
Tavoitetilan saavuttamista mitataan seuraavilla mittareilla
134. Sosiaalisen median julkaisujen kattavuus (Toiminnallinen)
135. Kestävä ja vastuullinen Jamk -verkkosivuston kävijämäärä (Toiminnallinen)
136. Kestävä tulevaisuus -tiekartan laatiminen (Toiminnallinen)
Tavoiteajankohta
2030
Viimeksi päivitetty
30.11.2023