28. Kestävän liikkumisen kulkutapaosuus on 55 %
Tavoitetilan saavuttamista edistetään seuraavilla toimenpiteillä
53.
Parannetaan kävelyn ja pyöräilyn mahdollisuuksia pää- ja aluereittejä kunnostamalla investointiohjelman mukaisesti
54. Kehitetään pyöräpysäköintiä ja liityntäpysäköintiä
55. Tehostetaan jalankulku- ja pyöräteiden hoitoa
56. Kehitetään pyöräilyverkoston kunnostamisen aikataulutusta osana Kymppi R -toteutusohjelmaa
57. Laaditaan pyöräilyn edistämisen toimenpidesuunnitelma kaupungin omistamiin kiinteistöihin ja toteutetaan suunnitelman toimenpiteitä vuosina 2022-2024
58. Lisätään sähköpyörien latausmahdollisuuksia kaupungin omistamiin kiinteistöihin
54. Kehitetään pyöräpysäköintiä ja liityntäpysäköintiä
55. Tehostetaan jalankulku- ja pyöräteiden hoitoa
56. Kehitetään pyöräilyverkoston kunnostamisen aikataulutusta osana Kymppi R -toteutusohjelmaa
57. Laaditaan pyöräilyn edistämisen toimenpidesuunnitelma kaupungin omistamiin kiinteistöihin ja toteutetaan suunnitelman toimenpiteitä vuosina 2022-2024
58. Lisätään sähköpyörien latausmahdollisuuksia kaupungin omistamiin kiinteistöihin
Tavoitetilan saavuttamista mitataan seuraavilla mittareilla
Kävelyn ja pyöräilyn olosuhteiden parantamisen vuotuinen investointitaso (Toiminnallinen)
47. Kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen yhteenlaskettu kulkutapaosuus (Strateginen)
48. Kävelijöiden ja pyöräilijöiden määrän %-muutos laskentapisteissä (Toiminnallinen)
47. Kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen yhteenlaskettu kulkutapaosuus (Strateginen)
48. Kävelijöiden ja pyöräilijöiden määrän %-muutos laskentapisteissä (Toiminnallinen)
Kävely- ja pyöräliikenne
Tavoiteajankohta
2030
Viimeksi päivitetty
29.11.2022